maandag 16 mei 2011

Review: Tiesto Club Life

Een tijdje terug berichtte ik over de overstap van Tiesto naar 3fm voor zijn house-programma Club Life. Hij kwam - zoals bekend - bij Radio538 vandaan. De overstap was logisch omdat zijn eigen muziekstijl was veranderd en hij beter paste bij het alternatieve karakter van 3fm.
Ik had nog niet eerder de kans om naar zijn programma te luisteren, maar zaterdagnacht zat ik in de auto met zijn uitzending aan. Al met al heb ik ruim een uur naar zijn programma kunnen luisteren. 


Ik hou - en zeker op de zaterdagavond - van clubmuziek. Ik ben altijd groot fan geweest van Dance Department van Radio538 (nog steeds elke zaterdag van 20.00 uur tot 04.00 uur op 102 FM), dus een danceprogramma op mijn 'huiszender' was geen probleem. Toen ik jonger was naam ik vaak de uitzending op op mijn cassettedeck en minidisc-speler, om in de trein naar college lekker te chillen. En nu dus op 3fm. 


Het viel me pas na een half uur op dat me eigenlijk niets opviel. Het zou flauw zijn om te zeggen dat ik even moest kijken of ik nu 96.8 of 102 fm had opgezocht, maar het zou niet eens helemaal gelogen zijn. Het is 'gewoon' een danceprogramma, met nieuwe muziek, goed aan elkaar gemixed, afgewisseld met commentaar bij de platen die werden gedraaid. Tiesto is een goede DJ, dus dat valt ook binnen de verwachting. Ik had dus wel wat anders verwacht, meer in de lijn van de woorden van Tiesto, dat het alternatiever, rockier, minder house-achtig zou zijn. Dat bleek dus mee te vallen. 


Ik hou van experimenten, dus als Tiesto de randen van de house had opgezocht, had ik dat leuk gevonden. Ik weet niet of ik was blijven hangen: ik ben in sommige opzichten een gewoontedier, en zaterdagnacht is house-tijd ( *armen stug over elkaar vouwt*). Als het dus  te alternatief voor me was geweest, was er wel een grote kans dat ik alsnog 538 had opgezocht. Maar er was dan wel een ander radioprogramma geweest voor dat nacht'lijk uur. Wat nu ontstaan lijkt te zijn, is een, zij het kwalitatief goede - tegenhanger van 538's Dance Department, waardoor er niet echt verschil lijkt te bestaan. 


Ik besef me ook dat één uitzending, waar ik ook nog maar eens één enkel uurtje van heb gehoord, allesbehalve representatief is. Ik ga zeker nog eens luisteren. Makkelijk, aangezien het goed is, maar het onderscheidend punt heb ik nog niet gevonden. Ik blijf zoeken! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten