maandag 20 juni 2011

R.I.P.: Ryan Dunn, of..?



Breaking News vandaag: de Amerikaanse mediasite TMZ - en intussen nagenoeg alle andere media - meldde vanmiddag dat Ryan Dunn, een van de oudgedienden van de Jackass-groep rond Johnny Knoxville en Jeff Tremaine, is omgekomen.
Dunn, zondagavond
voor de crash
Dit is natuurlijk niet echt een muziekbericht, maar het programma werd uitgezonden op MTV en ik keek er graag naar (soms wel met een kussen voor mijn ogen), dus het voldoet aan mijn vrij losse eisen.

Intussen sijpelen de - niet bijzonder in het voordeel van Dunn sprekende - omstandigheden van de crash naar buiten. Hij zou voor het ongeluk redelijk in het glaasje hebben gekeken - getuige ook een twitterfoto - en de Amerikaanse politie zegt dat 'de snelheid mogelijk een oorzaak van het ongeluk was'. De Porsche 911 van Dunn is, met zowel Dunn als een tweede persoon in de auto, volledig uitgebrand. Onduidelijk is vooralsnog of hij zelf heeft gereden.
Ik zal niet de moraalridder uithangen en het commentaar over de intelligentie, het voordeel van het BOB-schap en meer van zulke dingen aan anderen laten, ik hou het op een simpel:  'jammer'.

Echter - Ryan Dunn werk(te) mee aan de film "Living Will". Neem voor de lol eens een kijkje op de site van deze film: de website opent met de stem van Dunn, die zegt "Haha, (...), being dead is the best thing that ever happened to me, ever (...)". Morbide, toekomstblik, of dikke viral? Als ik dit lees is dat het bericht via de moeder van Bam Margera, en letterlijk 'op diens gezag',  naar buiten kwam, ook een tikje gek. Noem me paranoide, maar ik twijfel plotseling. 

1 opmerking: