woensdag 22 juni 2011

Amy's Neverending Story

Amy in marginaal betere dagen
Hoofdstuk veel in de soap rond extreem getalenteerde maar ook bijzonder getroubleerde jazz-/soulzangeres Amy Winehouse.

De laatste episode: een comeback in Belgrado, waar ze zo onder invloed van het een, of het ander, dan wel een combinatie van die twee was, dat ze door bodyguards het podium opgehesen moest worden. Ook het concert zelf was redelijk, hoe zeggen we dat netjes, Niet een van haar beste. Ze kwam niet goed uit haar woorden, keek op zijn minst troebel uit haar normaal toch mooi ogen, en het publiek reageerde dan ook boos: ze werd met passie, luid en duidelijk uitgejouwd.

 Ik vind dat zo ontzettend zonde! Haar cd Back to Black heb ik grijs gedraaid, maar zodra ze live op tv verschijnt, of ergens in een blad met onnatuurlijk glanzende ogen, haak ik af.

 "Amy Housewine", "Ze moet weer terug into Rehab, no, no, no", heel toepasselijk, maar ik kan er niet om lachen. Vrienden van Amy, familie, management: doe iets! Dit kan in mijn ogen alleen maar misgaan. En dat zou, echt, dood- en doodzonde zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten