zaterdag 30 juli 2011

Kings of Leon doet 'plop'-reclame



Je hebt de reclame vast wel eens voorbij zien komen: de band Rigby staat op een klein podium, als een muziekgangster een Grolsch-beugel openklikt, met de welbekende 'plop'. De zanger denkt, "droge bek!" en vraagt omstandig om een drankje. Knap dat hij dat plop-geluid zo hard kan, maar vent, er staat een microfoon voor je! Doe niet zo moeilijk, en schreeuw gewoon "Hey, I will have one of those!", maar goed. Belangrijker: waarom is dit nieuwswaardig?

Omdat de Amerikaanse band Kings of Leon iets gelijkwaardigs deed. Afgelopen vrijdag was Kings of Leon in Dallas. Vlak voor het einde van het concert ging de zanger Caleb Followill naar eigen zeggen even weg om 'te kotsen en een biertje te pakken'. Hij zou terugkeren voor het slot van het concert, maar dat lukte kennelijk niet meer. Zijn broer probeerde nog te redden wat er te redden was, maar dat mocht niet baten. Hij bood zelfs aan zijn hand over zijn hart te strijken als zijn fans alle albums in de fik zouden steken. Publiek kwaad, maar dat kwam ook omdat Caleb al in kennelijke staat van beschonkenheid stond te zingen. Hij kon niet zingen omdat zijn stem weg was, en vroeg het publiek te zingen terwijl hij de problemen te lijf probeerde te gaan met bier en tequila.

In mijn ogen zou het een zegen zijn om naar een concert van de Kings of Leon te gaan waar Caleb geen stem heeft, en hij mij vraagt te zingen. Geloof me, ik heb geen zangstem. Ik breek ruiten. Ik maak kleine kinderen aan het huilen. Mensen vluchten, dieren zwermen weg. Zelfs als ik zou 'grunten', zeggen de pro's, 'he, joh, doe dat maar gewoon niet, jongen'. Maar als ik zou zingen bij het KoL-concert, zou het beter klinken dan Caleb. En het zou zelfs nog beter gaan als hij mij laat zingen, en mij dan ook bier en tequila geeft. Top-avond, zeg ik.

Het artikel meldt ook nog dat in 2010 de Kings of Leon al eerder moesten stoppen omdat een aantal duiven het concert zo slecht vonden, dat ze en masse over de band heen scheten. De duiven hebben gelijk. We hebben weer gelachen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten