zaterdag 26 maart 2011

Nu in de afspeellijst "Onlangs Toegevoegd"

In deze reeks berichten vertel ik wat ik heb toegevoegd op mijn iPod.

Deze keer: The Vaccines - "What did you expect from the Vaccines?" (2011)

Struinend op het web kwam toevallig ik de debuut-CD van The Vaccines tegen, vers van de pers. Wat een verrassing! Ik ben sowieso een fan van indie-rock, maar dit is er een die 5 sterren en daarmee een plekje in "Mijn Favorieten" krijgt - in ieder geval een aantal nummers.

De band komt uit Londen en bestaat uit Justin Young (vocals), Freddi Cowan (gitaar), Árni Hjörvar (basgitaar) en Pete Robertson (drums). Ze bestaan nog geen jaar, maar zijn al door Columbia Records onder de hoede genomen, en ze mogen in mei mee met de Arctic Monkeys op tournee door Amerika. Op 17 mei spelen ze in Washington hun eerste optreden.

"What Did you Expect from the Vaccines" is uitgekomen op 14 maart 2011, en bereikte direct plek 4 in de Engelse album-chart. De CD is voorafgegaan door 3 singles.

De reacties in Engeland waren bijzonder lovend: ze waren genomineerd voor "Sound of the Year 2011" van de BBC (en derde geworden, na James Blake op 2 en Jessie J op 1) en ze hadden een nominatie voor Brand New for 2011 op de MTV Awards te pakken.

Niet mis, maar zeker terecht! De plaat luistert voor het overgrote deel lekker weg, Korte, krachtige nummers - volledig in de indie-stijl. Mijn favorieten: de single "Do you Wanna" en "Wolf Pack".

Check ze online op hun website of hun Myspace.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten